Stațiile de încărcare pentru mașini electrice se înmulțesc, contra cost. Ce tarife practică România față de vecinii europeni

Problema reală în România este că, deși Comisia Europeană impune standarde pentru infrastructura publică de încărcare, majoritatea punctelor de alimentare din țara noastră sunt încă vechi, instabile și lipsite de putere, pe lângă faptul că ne aflăm pe ultimele locuri din blocul comunitar când vine vorba de numărul lor total.

Cu toate acestea, Primăria Bistrița a amplasat recent 15 noi stații de încărcare pentru mașinile electrice care vor funcționa contra cost. Vestea a redeschis discuția costurilor de încărcare pentru mașinile electrice, în contextul în care, deși fenomenul era în fașă în România, majoritatea stațiilor funcționau gratuit până recent.

În ultimii ani, în tot mai multe județe au apărut stații deținute de companii private care au perceput costuri per kW încărcat, însă contextul european arată că șoferii din Românânia își pot alimenta mașinile electrice cel mai ieftin față de vecini.

Primarul bistrițean Ioan Turc (PNL) a anunțat că șoferii vor plăti kW-ul încărcat, așa cum s-a întâmplat, de exemplu, și în Cluj.

Stații noi, tarife noi

„Lucrăm la un regulament pentru că trebuie clarificate anumite aspecte: cum se plătește, cine încasează banii. Sunt elemente care trebuie clarificate foarte repede”, a precizat edilul, potrivit bistriteanul.ro

Începând de la 1 ianuarie 2024, Serviciul de Parcări din Cluj a propus un tarif care să se perceapă la aceste stații publice de încărcare și anume 1,04 lei pe KW, tarif fără TVA, adică 1,24 lei pe KW cu TVA.

Atât schimbarea politicii publice din Cluj-Napoca, unde de 5 ani încoace, proprietarii de mașini electrice puteau să își încarce gratuit vehiculele la stațiile publice din Cluj-Napoca, achitând doar contravaloarea ocupării locului de parcare aferent respectivelor stații, cât și noile tarife de încărcare au făcut obiectul hotărârilor luate de Consiliul Local.

Tarifele de încărcare ale mașinilor electrice în România

Potrivit unei actualizări a prețurilor pentru fiecare rețea de încărcare realizat de EVmarket.ro pentru anul 2024, în România, infrastructura pentru încărcarea vehiculelor electrice este încă în dezvoltare comparativ cu țările din Europa de Vest, dar există aproximativ 1.700 de puncte de încărcare accesibile, mai ales în parcările centrelor comerciale mari precum Carrefour, Kaufland, Lidl, Mega Image, Ikea și la anumite benzinării (Mol, Rompetrol, OMV, Petrom, LukOil).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back To Top